Det här var fanimig det värsta jag sett


Framtidsplaner

När jag tänker på framtiden så tänker inte jag på gul villa, två barn, golden retriver och man. Jag vill inte tänka att det är det man måste göra när man blir vuxen - skaffa man och barn - utan jag tror att det finns andra alternativ.

MEN om jag någon gång i mitt liv ska gifta mig så är det i den här klänningen från Yves Saint Laurent vårkollektion 2009. Utan tvekan.




P.s Om ni inte kan se min nya header så tryck på uppdatera.

Säg mig vad tycker du

Tycker ni att min blogg blir fin när jag ändrar och håller på?

En till akvarelldrottning

De som känner mig vet att jag huuur länge som helst har hållit på att teckna ögon - i skolan speciellt. När jag såg dessa bilder blev jag helt tagen. Det här är nåt av det vackraste jag någonsin har sett.





Marion B

Dagdrömmar

Igårkväll låg jag och tänkte på hur det skulle vara om jag och Robert Pattionson skulle vara ett par. Kvällen vi skulle träffas skulle ske om kanske fyra eller fem år. Jag skulle då bo i London och studera konst och en kväll då jag var ute med mina kompisar från London skulle Robert Pattinson vara på samma ställe och stå och prata med några av sina vänner. Jag skulle gå fram och fråga, lugnt och snällt, om jag skulle kunna få ta en bild och han skulle bli förvånad men glad över hur jag inte blev till mig som de flesta tjejer blev när de såg honom och lät mig ta en bild.

Efteråt jag hade tagit min bild skulle jag se hur han dystert slog bort blicken, tittade osäkert ner i golvet. Jag skulle fråga om det var något som kändes fel och han skulle svara att det inte spelade någon roll. Jag skulle ta ett steg närmare och säga att det gjorde det visst och han skulle lyfta upp sin blick och titta in i mina ögon. Vi skulle stå så ett tag och bara titta in i varandra och efter den kvällen skulle vi vara oskjilaktiga.

Dagdrömmar eller förkylningsyrsel?

Björkar

Det är höst i Björkarnas stad, och själv tycker jag att det brukar vara väldigt fint. Solen är låg på himlen och det är friskt i luften och vissa björkar är helt gröna med några få gula fräknar medan vissa träd står halvnakna.




Tv 3, Kanal 5 och Tv 8




Heidi Klums krämserie In An Instant sälj numera på tre olika kanaler samtidigt klockan 9.04 en måndagmorgon.

En annan av jordens vackraste kvinna


Rött te

Slarvig bild i akvarell gjord igårkväll innan sovdags. Det ska föreställa en tekopp med rött te, kanske Blåbärsmuffin eller Sömntuta eller Januari. Jag älskar rött te! Rött te är min favoritsort av te. Just nu vanlig Friggs Blåbär i påse, den får jag inte riktigt nog av. 


Skvätt

Jag försöker lära mig lite nya tekninker med akvarellmålning. Den här tekniken gillar jag, med skvätt och färger som blandas med varandra. Jag ska nog fortsätta på det här ett tag.

Blev dessutom ganska nöjd med den här bilden, så den hängs nog upp på väggen.

Vad tycker ni? Älskar när ni skriver vad ni tycker!


Singer/Songwriter - Bäst just nu

(Klicka på bilderna)








Tack Mormor!


Vampyrhysteri

Jag får inte nog av denna vampyrhysteri. Serien True Blood som visas på SVT är bättre än något på länge, och Stephenie Meyers böcker, The Twilight-saga, är verkligen inte underskattade. Jag vill ha mer, mer, mer.




Morgonmusik

James Morrison


Jag minns

Jag minns en dag för lite mer än två år sedan. Det var Umeå Fotbollsfestival, din lillebror spelade, min lillasyster spelade, och vi gick runt på Nydala för att få vara nära varandra. Vi båda låtsades att kvällen som skulle komma inte riktigt fanns, för vi var båda nervösa. Det var inte bara du och jag där, det var några andra från konfan också.

Jag minns att vi gick runt utan att göra särskiltt mycket, bara gick runt.

Jag minns att jag tillslut la min arm runt dig, utan att jag hade tänkt att det var vad jag skulle göra, och du blev lite nervös först men la ändå din arm runt mig också.

Jag minns hur glad jag var i det ögonblicket.

Precis så glad var jag idag efter att ha fått känna din varma hals mot min kind och dina armar runt mig.

Gris De Payne


Akvarell




En av jordens vackraste kvinna


Vi börjar om

Det händer rätt ofta att jag inte kan vända min inspiration till papperet och inte får ut något från mig. Varje gång detta händer så bara slutar jag måla eller rita. Jag kan sitta och stirra på ett papper utan att något händer med det. Linjerna som jag tillslut tvingar ur mig blir bara fel och jag måste sudda flera, flera gånger.

Oftast när detta händer så är jag tvungen att köpa något nytt att måla med för att kunna komma tillbaka. Så idag tog jag en snabbis ner till Mauds för att köpa nya penslar. Det blev lite dyrt men det kostar att måla.

Vi hoppas nu bara att jag ska kunna börja måla igen snart.

Ikväll: Höstglöd och Stockholm Boogie