"Mamma, kan jag få den i julklapp?"




Alladin Sane



Jag var ju hos Tove förra helgen. Kollade på Idol och fick krama på henne. Sukta efter hennes sponsorkläder och smink. Luncha och shoppa. Det finns mycket man kan göra i Stockholm.

I alla fall, hon fick den här bilden av mig. På David Bowie. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Och glad över att hon ställde den över sin säng.

Pussar och kramar på Tove!

+

Just det! Önskar mig också två böcker:

Hanteringen av odöda - John Ajvide Lindqvist



Boktjuven - Mark Zusak



för att det är två av de bästa böcker jag någonsin läst och jag har en idé om att man ska samla på sig böcker som man tycker är bra. Jag rekomenderar hela världen till att läsa dessa böcker.

I julklapp önskar jag mig...

  • Ett staffli - just nu används köksbordet för akvarellmålning och strykbrädan för oljemålning vilket mamma inte tycker är något bra om man nu skulle behöva stryka en vit skjorta och det helt plötsligt är en röd fläck på den som inte vill försvinna.
  • Ryggskydd - varje år säger jag till mig själv att jag börja hoppa med snowboarden men jag är världens fegaste snowboardåkare. Kanske blir det lite bättre med ett ryggskydd då.
  • Stooor tekopp - det måste ju rymmas mycket te alternativt varmchoklad.
  • Presentkort på Make Up Store - efter att ha sett Toves allt smink från denna butik så blev jag så avundsjuk och tänkte att jag kanske borde köpa något där. Priset hindrar mig dock.
  • iD bareMinerals-foundation, stor - bästa foundation ever, även den lite väl dyr för att köpa själv.
  • Big Book Of Fashion Illustration av Martin Dawber
  • Mer målargrejer + inspiration
Jag var bara tvungen att skriva ner min önskelista någonstans.

Coolast i världen


Simon Dumont

Det här är fanimig det snyggaste jag någonsin sett. Såg tricket på tv för ett tag sen (måste ha varit vintras nån gång) och jag har aldrig fått det ur huvudet. Nu har jag hittat killen igen och seriöst - ni MÅSTE se det här!


Lycka är...

... att komma hem till ett ensamt hus med en brasa som brinner.


Vittorio Corcos

Snyggaste oljemålningarna jag någonsin sett. Är helt besatt och tagen!







Ikon

Oj. Hej. Längesen. Tänkte berätta om en uppgift vi har fått på bilden. Vi ska göra en nutidens ikon. Istället för dom från typ 1100-talet som sitter på väggarna i ryska kyrkor ska vi använda oss av ett modernare motiv. Jag har valt att göra Bono och jag tror att det kan bli riktigt bra. Däremot ska vi måla med akryl vilket jag inte är så jättehypad på. Men det blir en utmaning.



Gammal traditionell ikonmålning.

Ni får en liten sneak peak på hur min bild kommer att se ut, här bara i skiss.




Bilden är vikt så den får en lite konstig form på vissa ställen.