Helgen

Tänkte med hjälp av förbannat snygga bilder (tagna av MIG) visa er hur min helg har sett ut.

FREDAG



Satt inlåst i en colaburk på den årliga brännbolsyran i Umeå en hel fredag. Det var trevligt men kallt.



När jag slutade cyklade jag i nerförsbacke till stan för att träffa tjejorna en snabbis och köpa jordgubbar till mig själv.



Förstå så trevligt jag hade det när jag kom hem till den ensamma lägenheten som jag sov i.

LÖRDAG



Åt en frukost bestående av kokt ägg, bakat bröd, chokladbulle och hemmagjord svartvinbärssaft. Åååhh denna ljuva hemmagjorda svartvinbärssaft. Cyklade i uppförsbacke och tjufofem plusgrader till min lilla colaburk och en dag med svett och läsk. Kvällen spenderades med Rerre och Kina, Robinson-finalen och Twilight-filmen.

SÖNDAG



Åkte på pullan och köpte jordgubbar och iste med det fräkniga utevcklingsförstörda barnet för att sedan ligga på hennes gräsmatta och koka.



Till middag kom farmor med hunden och jag och farmor hade en fantastiskt bra pratstund som vi båda lovade varandra att vi skulle ha igen.

Så med tusen spänn rikare lämnar jag er med mina förbannat snygga bilder (tagna av MIG) och beger mig till mina akvarellfärger. Puss och kram ses på stan.

Onsdagskväll

Med vindig sommarkvällsljus himmel och gråtna ögon sitter jag och mejlar till min lärare. Ber att få ledigt två (av tre) lektioner på fredag på grund av jobbande. Grey's Anathomy var väldigt ledsamt ikväll, därav mina gråtna ögon. Bredvid mig ligger den färgglada, randiga, italienska pastan som jag i eftermiddags fick av min kusin som kommit hem från Lago Di Garda imorse.



Färgglad pasta från Lago Di Garda

Min kropp är fylld av Liptons Ice Tea Peach och glass med chokladsås. Jag längtar till imorgon när jag till frukost ska äta nektariner i mjölk - det ultimala sommarmålet. Dessutom ska jag gå från svarthårig till mörkblond. Ha ha ha nej nu skojade jag ju, det är ju klart jag inte ska. Jag har ju sätt tillräckligt många flickor i högstadiet som gått från en alldeles för mörk hårfärg till en allderles påskkycklinggul färg i håret på grund av denna hårfärgning. Jag ska använda min mörkblonda hårfärg för att kunna färga av mitt eget hår och sedan färga det till lite brunt och sånt. Skönt, jag är lite less på mitt supermörka hår nu när sommaren är på väg.

Jag har börjat på en liten skiss men vet inte hur jag ska fortsätta med den. Vi får se hur det blir.

Så. Nu vet ni vad jag gör i mitt väldigt obloggande liv. Hoppas informationen kändes bra. Det var lite skönt att skriva av sig känner jag själv. Buenos Noches.

You Don't Know

En riktigt bra låt av Milow som jag tycker att alla ska lyssna på. Lyssna även på min spotifyplaylist med andra låtar som gör en glad. Jag blir i alla fall glad av dom. Ha en bra dag för övrigt.



P.s Imorgon är ett jubileum att fira, kom ihåg det!

Värt att se







Hahahahahahahahha jag måste verkligen plugga nu men det här är så roligt så jag kräks.


Hahahaha


Hysteri

Jag ber om ursäkt på förhand för den dåliga kvaliten på själva fotot. Jag använder nämligen min vanliga Canonkamera. Bilderna framställs inte riktigt som de ser ut med ögat - färgerna stämmer inte riktigt - men det är ändå jag som står för illustrationen.



Veckans Bild. Ni kan ju kanske räkna ut varför.





Den här bilden har jag målat av ett foto av Ruven Afanador. Han tar galna bilder som samtidigt lyckas bli väldigt vackra. Han fotar även mycket kändisar. Här är orginalet av den ritade bilden.



Jag lär ju rita av fler av hans bilder för jag blev alldeles intresserad av honom.

Så det så

Tretton tjugoåtta. Tjugonio. Jag är hemma. Har precis skurat köksgolvet och hallgolvet. Har gjort hemmagjort iste som smakar skit. Äckelistebajs. Jag är halvnaken, höll på att cykla ihjäl mig i solen hem från skolan och var tvungen att ta av mig dom tajta gina tricot-jeansen. Lär mig medan jag skriver att hjärnans volym minskar hos en gravid kvinna. Daniel Breitholzt och Carina Berg har mycket att lära ut. Tretton trettiosex. Jag har ett plåster på knäet. Aaa, det har jag. Nu ska jag plugga lite franska. Sen ska jag måla. Sen ska Kina och Rerre överraska mig faktiskt. Tretton trettiåtta.

Sen en tid tillbaka

När jag lyssnar på den här låten med Melissa Horn känns det som att hon har skrivit den till mig. Veckan till ära

Sen en tid tillbaka med Melissa Horn.


Förra veckans bild och forts. 17 år



Det här är förra veckans bild - mitt pollenförsvar. Det funkar bra än så länge, jag mindes förra året då jag räknade hur många gånger per dag som jag nös och mitt högsta antal var 13 tror jag. Känner mig i år endast trött, och då menar jag skitit jävla aptrött.

Jag har gjort en 17 år-playlist på spotify som Rerre ville att jag skulle lägga upp. Lyssna speciellt på låten Shake It med Metro Station. SÅ. JÄVLA. BRA. LÅT. Ni får gärna tipsa om fler Seventeen-låtar om ni har någon.

Veckans bild är förresten på G, men jag vill lägga ner lite tid på den - så det blir att vänta.

Måste bara säga till alla att min födelsedag var jättejättebra och jag längtar till alla överraskningar som väntar. Till brevlådor och till dagar. Can't wait.

17 år



HARKEL HARKEL

Har ni inte något att säga till mig idag kanske? ELLER?! Datumet, säger det er något?

Tänk på det...

"Borta bra men hemma bäst"

Min dator har varit på roadtrip till Nordmaling med Helen efter att den glömts i hennes väska i fredags. Det var inget större problem, kanske var det skönt att vara utan datorn en helg, men jag har verkligen saknat honom. Istället har jag bakat hela helgen och just nu håller jag på att baka. Baka, baka, baka. Det är nämligen en stor dag imorgon som kräver kakor och bakverk av alla slag.

Mer än så sägs det inte. Jag ska visa er Veckans bild. Min bästa vän Rerre har något som kallas Veckans Bröd efter hennes intresse för brödbak. Mitt intresse för bild skulle kunna bli en Veckans bild - mest för att jag ska hålla igång med att måla.

Jag har inte tid just nu, men senare ska ni få se förra Veckans bild.

Hej igen förresten!

Jag är så kär i honom


I'm so psyked!



Var hos Lisa igår och såg Green Street Hooligans och har så svårt att försöka tänka på andra grejer förutom filmen. Jag youtubar klippen från filmen, ser slutet om och om, googlar bilder på Charlie Hunnam (mmmmmmm....). Jag tipsar alla om den här filmen! På allvar - se den!


Min egen dag

När jag vaknade förväntade jag mig för att den här dagen skulle bli ond. Jag steg upp, såg på tv en stund eftersom jag inte hade bråttom till nånting, och blev arg när jag insåg att min storebror inte hade farit till skolan än och ännu argare blev jag när min lillasyster och hennes kompis kommer hem för dom har två timmars hål. Arg blev jag för att jag inte fick vara ensam på min egen dag.

Jag duschade i alla fall och blåste luggen rak och resten av håret som det blev. Fick ett litet, litet lyckorus när jag tyckte mig se aningens, aningens bruna nyanser i mitt hår. Ännu gladare blev jag när jag fick fördigt ungefär hälften av mitt skolarbete som jag hade att göra. Ännu, ännu gladare blev jag när jag kom på vart min gröna leopardsjal, som varit borta länge, kunde ligga och fick fram den. Ännu, ännu, ännu gladare blev jag när jag for iväg på affären och köpte naturgodis innan jag cyklade ner på stan. Ännu, ännu, ännu, ännu gladare blev jag när jag hittade ett par perfekta jeans för billig peng. Ännu, ännu, ännu, ännu, ännu gladare blev jag när jag fick låna Revolutionary Road av Monika som jag bestämde mig för att se ikväll. Och snart kommer jag att bli ännu, ännu, ännu, ännu, ännu, ÄNNU gladare nu när jag ska använda min pollenallergi till att måla - för det var banne mig längesen jag tog tag i penseln.

Så dagen bevisade för mig att den inte alls ville mig illa. Så jag ber om ursäkt.




Can't get enough


Sådär i förbifarten



Säsongens första Ice Tea på Wayne's med Rerre.



Och bara lite kladdigt sådär en flintskallig tant.



Och idag blir det låten Combat Lover med Nina Kinert som jag ger er.

För att bli hypad ikväll...



Krävs inte mer än Katy Perry

Första Maj

Valborgmässoafton. Jag väljer att beskriva det med endast ett ord - gött. Inget mer. Bara gött.

Nu vidare, idag är det första maj. Det är sol ute. Sommarsol. Jag sitter inne. Jag och Rerre tävlar i år igen om vem som kan bli brunast i hudton. Varför sitter jag inne? Jag måste gå ut.

Ber för övrigt om ursäkt för min fruktansvärt tråkiga frånvaro och därför tycker jag att ni kan se en rolig filmtrailer istället.