Hejdå

Nu far jag iväg till Rerres stuga. När jag kommer tillbaka kanske jag ser ut att komma ifrån ett annat land.
Ha det bra!

Beach -08

Vi drar till beachen!

Affärstress

Kom just hem från affären, lastade upp lite mat och tänkte slänga mig iväg till Rerre snart. Då ringer hon och ber mig fara och köpa jäst. Nu. På en gång. Jag får affärsstress.

Jag måste cykla iväg nu, innan hon dödar mig med pappas skohorn.

Vi ses!

Lars Winnerbäck



Jag sitter och lyssnar på Sommarprat i P1. Idag är det Lars Winnerbäck som pratar. Han är en av mina favoritartister, han har gjort så otroligt mycket bra musik och jag blir förälskad av hans texter. När han började prata i programmet så blev jag ganska förvånad. Lars Mattias Winnerbäck är inte alls som jag hade trott.  Han är osäker. Osäker som ett litet barn. Däremot förstår jag honom totalt nu efter en timmes prat, och jag har på nåt sätt fått en bredare respekt för honom. Han betyder alltså ännu mer för mig nu än vad han förut gjort.

Lars Winnerbäck klingar i mina öron. Det finns inte en enda dålig bild jag målar upp i mitt huvud av hans namn.

Kompisjakt avslutad

Det krävdes inte mycket letande. Jag lämnade mamma och pappas dubbelsäng som både jag och Rerre hade sovit i. Hon låg nere i min säng och sov. Tydligen hade hon blivit less på grannarnas byggarbetare och lagt sig nere i min säng. 

Nu är det lugnt. Hon är framme. Kompisjakten är avslutad. 

Rerre är försvunnen!!!!

Rerre sov över hos mig igår. Vi hade det jättemysigt och trevligt och fint men nu när jag vaknar är hon borta! Är hon och tränar? Är hon i Emmas säng, jag kanske levde om för mycket i sömnen... 

Jag är förvirrad. 

Nu blir det kompisjakt!!!!


Förresten. Ehm, jag har ännu inte städat... 

Ta dig samman

Sa inte jag igår att jag skulle städa? Jo, det gjorde jag. Så varför i HELVETE har jag inte gjort det än då?!

Min vän Rebecka

Rerre kom till mig för ett tag sen och allt hon gör är att gnälla. Det konstiga är att jag inte störs av det. Jag tycker hon är lite gullig. Gullig som en liten bäbis. Hon sitter där på sin stol och tittar med sina stora blå ögon och säger daaaddaaaa DAAAADDAAAAA. Nu ska hon åka på stan. Heddå!

Jag funderar

Vad kommer hända den här dagen? Exakt vad. Brukar ni bli frustrerade över att inte veta vad som kommer hända en dag, vilken som helst? Det blir jag nästan alltid. Fast ändå, fyfan vad tråkigt det hade varit om man redan visste. Livet ska ju vara fullt med överraskningar. "Ingen sa att det var lätt" - nej men om det skulle vara lätt skulle det ju inte vara någon mening.

Eller hur?


Jag kanske kör en städdag idag, drar ett säkert kort alltså.

Matildur har flyttat!


Idag var det en stor dag! Jag, Rebecka och Kina var i Mattis nya lägenhet för vår första gång. Vi blev serverad på rabarbersaft som hon själv hade gjort. Jag är totalt imponerad, hennes ställe var hur fint som helst. Oj vad vi ska roligt här i sommar! 

Ikväll blir det tvkväll med tjejorna, Allsång på Skansen med Miss Li och Håkan Hellström. Klockan nio börjar en ny serie med män på femman. Typ Sex And The City fast med män istället. Jag längtar! 

 
 

Väder

Där mitt rum ligger lyser aldrig morgonsolen in. Varje morgon när jag ger mitt fönster en snabb blick så tänker jag att det är skitväder varje dag. Idag var det annorlunda. Jag tänkte istället: "Så här ser det ut utomhus!"

(Sunny Beach)



Så fel, så fel, så FEL man kan ha. Så här ser det ut utomhus.
(Havet)

Fast jävligt, mycket blåsigare.


Sammanfattningsvis, det blir inte solning idag. Istället så ska jag måla naglarna (BARA FÖR ATT), sätta mig och skriva lite på en idé jag fick igårkväll och fara ner på stan med BlondinBella. That's right, jag och BlondinBella är bästa vänner. Har alltid varit, kommer alltid vara. Hon betalar allt jag vill ha. För vi är bästa vänner. Mmm...

Kanske är det karma

Jajamen, då var man hemma igen efter ännu en lyckad midsommarhelg! Visst är jag ganska opigg just nu, men helgen har ändå varit toppen! 

Anledning till opigghet: 
Det blev moppeåkning hem till stan från stugan med Elvira. Det som kändes usch med det var bara att det precis i det ögonblicket började spöregna. Ingen fara, vi får på oss regnjackor är brumm så är vi iväg. 

Efter en ca kilometer så blir vägen liiiite, liiiite för svår och moppen börjar sladda. Jag faller av och skrapar armen och höften/rumpan i marken medan huvudet också tjonkar i marken. Jag ser hur Elvira sladdar vidare några meter men sedan lägger ned moppen och kollar åt mig. Jag, som redan har ställt mig upp, är påväg mot henne och skakar av mig de värsta ajen. 

Vi kör vidare utan extra olyckor. 

Nu har jag ont. AJ. AJ SOM FAN. 

Glad Midsommar!



Jag åker iväg på Elviras lilla moped ut till stugan senare idag. Där ska det solas, och äta god mat, se på fotboll och umgås. Det ska även firas, firas ut av helvette. Ja! Våra Midsommartraditioner är så frukatnsvärt trevliga. Vi äter god mat hela dagen, vi drar iväg till Hällan (partystället i stugområdet) där vi tillsammans med resten av stugfolket bygger midsommarstången. När den är byggen så bär vi den till stället där den ska sitta och sjunger och trallar och alla är så lyckliga! Efter det går/cyklar/joggar/snyltar skjuts vi hemåt igen och livet fortsätter.

Vid middagen är det stämning på topp! Vi äter oxfilé, lax, potatis, ribs, sallad, sill etc. Alla skrattar och pratar. Mike the Lightening drar ordvitsar och ingen kan motstå att skratta.

När man tror att dagen är över så måste man stanna upp och tänka en stund, för NEJ. Nu är det dags för pannkaksgrillning på muurikkan. Där sitter vi halva natten och tampas med mygg och äter oss mätta på pannkakor med nutella.

Föräldrarna (som har druckigt en hel del under dagen) börjar slockna i sina sängar. Vi barn stannar istället uppe och ser en gammal Disney-film tex Skönheten & Odjuret, Micke & Molle eller Djungel-George.

Man får gå och lägga sig när man vill egentligen, men vem fan vill missa våran Midsommar?

Denna ljuva sommarkväll

Kära och även okära läsare, denna ljuva sommarkväll ska bli fest. Jajamen, här har man skickat ut inbjudningar till picknick i SFparken. Just nu håller jag på att baka, på nåt sätt. Baka till denna ljuvliga sommarkväll. Om jag inte fortsätter att baka så kanske ugnen börjar brinna men jag skulle bara vilja sitta här ett tag till och kasta ut kärleksfulla blommor möjligtvis torkade om du vill det och bara glädjas åt att sommaren. (Andas in långsamt och stänger ögonlocken. Vid utandning så spänns kinderna till ett nöjt leende.) Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh.

Frukost



Min färgglada macka består utav Pågen Lingongrova (bröd), Bregott Mellan (smör), avocado (pålägg) och röd avlång paprika (pålägg).

Jag har inte smakat min macka än, men jag hoppas att den är god.

Om inte så lovar jag att fota spyan så ni får se om den är lika färglad som mackan var innan.

Pressaren

Jag och min vän Rebecka har i år en solartävling som går ut på att bli så brun som du bara kan. Man får poäng för alla kroppsdelar och den som tillslut har mest poäng vinner.

Rebecka har varit väldigt på på denna tävling, medan jag har tagit det lite lugnare.

Men nu jävlar! Nu ska det inte tas lugn längre, nu ska jag ligga ute klockan tio varje morgon och bara pressa!

Bered dig på trubbel Rebecka!

Hur man blir Portugis:



  • Ta på dig ett sladdrigt lakan, helst med ett speciellt mönster, som är stort i armhålorna och tajt i midjan.
  • Fyll i dina ögonbryn med en mörkare färg än vad du vanligtvis skulle vilja ha dina bryn i.
  • Lägg en patriotisk Portugalhalsduk runt axlarna.
  • Spänn läpparna till en arg och tävlingsinriktad min.
Voíla! Nu är du spanjor!

Sommarsöndag

Det har ännu inte slagit mig att det är sommarlov. Möjligtvis beror det på det halvtaskiga vädret, och även om det inte hade varit på grund av vädret så skyller vi på det. Som vanligt. Som alltid. Det är tryggast så, istället för att börja spektakulera över vad det istället skulle kunna vara. Vädret, det blir bäst så.

Jag känner även att min sommar inte har fått sin bästa början (detta beror däremot inte på vädret) vilket jag lovar ska bli ändring på. Jag har ju faktiskt sett fram emot min sommar så mycket, då måste jag ju göra den till vad den borde vara.

Nu vill jag äta munkar.

Grattis Bror

Hela världen håller på att bli vuxen! Idag tog min kusin studenten och fyller tjugo om några veckor, jättegammal. Jag och min kusin gick ut högstadiet igår, jättegamla. Min lillasyster ska börja  högstadiet, jättegammal. Min kusin fyllde arton för några veckor sen och igår fyllde min storebror arton, jättegamla. 

Det här med mig och födelsedagar. Ni vet känslan att fylla år? Dagen man fyller år på känns alltid helt annorlunda mot andra dagar. Och det är så kul att fylla år, verkligen! Men så fort någon annan fyller år så blir jag alltid lite purken. Bara för att dom får uppmärksamheten och presenterna och så vidare. Det svider inuti mig när någon fyller år.

Speciellt mycket var det igår när bror min fyllde arton. Jag vill också vara arton.

Vi slutar nian

Har alldeles nyss precis slutat nian och jag känner mig så blandad. Det finns så många olika känslor hos mig just nu som inte matchar. För det första är jag glad, glad att det är över, dessa hemska år i högstadiet är över. Jag känner mig även jävligt stolt! Vi har nämligen fått våra betyg och jag är så jävla stolt och nöjd för min egen skull! Sedan känner jag en stor sorg också. Sorg över min käraste klass. Alla som bara försvinner nu.

Crille till exempel, hur fan ska jag klara mig utan honom?

Och Kina, Rerre och Matildur då? Hur i satan ska jag stå ut med att inte få träffa dom varje dag?

Bea, Bella, Signe, Linnea, Isak, Jesper, Benjamin, Klara, Jakob, Andrea, Hanna, Sofia, Freyr, Lucas, Linnea, Elin, Anton, Hilda, Josefin, Petter, Axel, Malin, Jessica och Amalia.

Hur ska detta gå egentligen? Jag orkar inte riktigt tänka så långt på det, nu är det ju sommarlov.

Dessutom träffar jag nästan alla ikväll.

Lyckligare Göteborg

Ett farväl till underbara Göteborg, med solen i ryggen och gråten i halsen. Man tänker: Nej, det känns ändå lite skönt att komma hem till Umeå. Visst. Det är jätteskönt att vara hemma i sitt gröna vardagsrum igen, men det var lyckligare i Göteborg. Fyrstjärningthotell med frukostbuffé och shopping och cappucino och Pressbyrån. Här hemma var det för det första alldeles för kallt, det regnade mesigt och om fjorton minuter ska jag vara på skolan.

Nej, det var lyckligare i Göteborg.

TAGGA, TAGGA, TAGGA GÖTEBORG

Nej, nu känner jag det. Pirret i låren, leendet som är fastklistrat från öra till öra, skakande händer. Det kommer bli så jävla kul i Göteborg med klassen, vi kommer alla bli så kärleksfulla igen! Sen ska vi skiljas.

Outch.

GÖTEBORG, BERED ER PÅ TRUBBEL! DUBBEL TRUBBEL! WHOPPAH!

EMMMMZZZIZ ZKRIVER

hejsan sötnosar :* moa kommer sakna er men om jag  knäcker hennes lösenord så kna ju ja skriva iblan
PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖSSSSSS!!!!
lövya !

Resefeber

Jag får panik! Jag måste packa packa packa!!

VET INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL!

Vi ska träffas på tågstationen om två timmar och 47 minuter!

PANIK! PACKPANIK!

Packning och sol

Snart smäller det! Om 7 timmar sitter jag på tåget ner till Göteborg och satan och helvette vad jag längtar dit ner ska ni veta! Hela klassen har taggat det här och jag tror alla kommer att ha riktigt kul tillsammans!

Packningen däremot, går inte lika bra. Eller visst, bra går det men det är så tråkigt bara... Måste ta en liten, liten paus ifrån det nu. Kanske i tjugo minuter. Borde kanske äta nånting då, känner mig lite hungrig.

Kanske ska jag gå ut i solen en stund?! Jajamen, sommaren har kommit till Norrland!

Nu bestämmer jag mig för mat och solen. Klart och betalt!

Konstig dag

Dagen känns annorlunda. Det känns inte som om jag har varit nånstans idag, det känns som om jag just vaknade och dagen inte har startat än. Det känns som om tiden inte längre existerar. Det känns som om jag är full.

 Jag blir stressad av detta, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner mig som i en skräckfilm, jag har ingen aning om vad som ska hända men allt känns bara hemskt.

Jag håller på att bli galen.

To Start Anew

Jag får inte låta morgondagen sluka mig! Jag får inte, jag får inte!
AAAAAAAAAAAAAHHHHHH

Sen en tid tillbaka

När man väl har bestämt sig för nånting och ser till att det blir så, då blir man aldrig besviken.

Jävla jävla söndag

Åh fifan vad denna dag är jobbig. Och den blir bara jobbigare och jobbigare. Jag ska gå och lägga mig så jävla tidigt ikväll.