Lyckligaste morgonen

Jag vaknar och stiger upp, tänker att jag vill göra saker idag. Jag ska baka, städa, handla och hinna med en gammal vänskap. Jag känner mig stark idag på nåt sätt, det gjorde jag inte igår.

Jag tittar ut genom badrumsfönstret och ser att det är en fantastiskt fin dag idag. Jag ser byggarbetarena nere på gatan (som håller på att riva upp hela vår astfalt) och jag ser det vita lagret av frost på grannarnas gräsmattor.

Men vänta nu...

Det är inte frost som ligger tunt över grannarnas gräsmattor. Det är snö! Den efterlängtade snön! Det vackraste på jorden - SNÖ!

Detta betyder att nu är det nära. Nu är det inte långt kvar förrän julen knackar på dörren och året snart är slut. Tvåtusenåtta, ja jävlar vilket år!

Och snart, när vintern har dragit igång på riktigt, då ska jag få göra det som jag tycker är roligare än något annat. Jag kommer att få åka till den vackraste platsen på jorden och göra det bästa som finns på den här planeten. Snart ska jag få åka snowboard, min älskling som har väntat hela sommaren på mig och snön och fjällen.

Jag längtar så innerligt!

Jag måste läsa



   

Höstlov

Hejdå!

GAAH MÅSTE SE

Låt den rätte komma in



Mobiltricks

Min mobil är inte den bästa du kan tänka dig. Jag tänker inte sitta och skriva skit om honom, han är ändå min, men han är förbannat usel. Nej, istället ska jag berätta en litet trick jag kan med han. Det är nämligen så att batteritiden på min mobil inte är särsklit lång. Jag måste, enligt honom, ladda honom var tredje, ibland varannan, dag.

Men ska ni få höra vad man kan trixa med honom för att så snabbt och enkelt få två dagars extra batteritid!

När han börjar att pipa av förskräckelse för att dö så tjonkar jag bara ner honom direkt i golvet. Han blir då lite förvirrad och snurrig och börjar blinka och starta om sig snabbt och har jag tjänat två dagars extra batteritid!

Det kan hända att han kommer tillbaka på det röda batteriet och börjar pipa igen om det till exempel ringer till telefonen. Då är det bara att tjonka ner honom i golvet igen.

Du ger mig något

Jag får inte nog av den här mannen, det är galet så förälskad jag är i honom!
Dagens låt: You Give me Something. Låten gör mig så glad!



Tretimmarshål

Jag är hemma och har haft hål sedan klockan 9.10. Börjar igen gör jag klockan tolv. Jag tänkte nog promenera till skolan då, det är så kallt och mysigt ute. Men just nu sitter jag hemma med en brasa och fikar lite. Det är så förbannat skönt att vara ensam hemma mitt på dagarna.


För att bli sjuk

Snart behöver jag en paus från skolan och en ursäkt till att inte lämna mitt täcke på morgonen. En anledning till att få liggsår för att ha slöat i soffan och livnärt mig på te en hel dag. Jag vill ha hög feber eller kanske till och med ännu värre, vinterkräksjukan!

Det är ju snart höstlov, vilket betyder allt det där och lite till, men sen då? Efter höstlovet kommer vi alla att avlida på skolan tack vare den torra skolmiljön som vi måste stå ut med sex timmar per dag.

Jag har hört
att för att bli sjuk kan man smörja tandkräm i armhålan. Stämmer detta och i såna fall hur kan det stämma? Är det farligt?

Jag behöver informationen till detta. Helst snabbt.

Dagens Låt


Söndag som vanligt

Jag har velat sova sen klockan 18. Jag har en dålig dag.

Natten

Jag har laddat upp med ett glas vatten och två huvudvärkstabletter på mitt sängbord. Nu ska jag sova som jag aldrig gjort förut. Dessutom har jag hela första säsongen av Grey's Anatomy på min dator som jag kan se  om jag inte okrar kliva ur min säng imorgon på några timmar. Nej hörrni, godnatt med er!

Vilken jävla fredag!

Jag känner att den här dagen är med mig. Jag känner en glädje i mig och jag känner att jag klarar allt i hela världen. Jag vill hinna med allt jag älskar idag! Just nu håller jag på att locka mitt hår, jag har massa spolar fastrullade på mitt huvud. Jag ser riktigt rolig ut. Som en liten, liten hemmafru. Nåt sånt här:


Dessvärre blev jag lite äcklad av att titta på mitt nytvättade tonårsansikte så jag skonade er från det.

Jag ska gå och fortsätta mitt hemmafruandet med att baka och måla. Kanske för att göra mamma glad så ska jag städa litegrann, det ser vi väl sen.

Förresten, min dagsglädje beror nog på mitt dags-soundtrack a lá James Morrison, min nya kärlek!

Kärlekslåt

Den absolut bästa kärlekslåten någonsin måste vara Better Man - James Morrison. Därför ger jag låten till er, lyssna på texten och sprid den vidare.


Balans

Min sinnesro är tillbaka! Ja har börjat att måla igen, och jag känner mig mycket mer i balans när jag får måla eller skriva. Då vet jag att mina drömmar inte har ändrats och att de fortfarande betyder något. Jag känner mig som i reklamen för Ramlösa Balans när jag inte kan måla eller skriva, sådär suddig och otydlig.

Jag körde bil idag också i regnet och jag körde hur jävla, förbannat, bra som helst! Nu vill jag köra mer bil, eftersom jag är bäst i världen på det, MEN klockan är alldeles för mycket och jag ska gå och läsa istället. God natt!

Spelberoenden



Jag kan inte hjälpa det, men jag har blivit besatt av Tower Bloxx FaceBook. Det är allt jag gör nu för tiden, och så har jag varit förut men då var det Tetris. Åh vad jag saknar Tetris, jag saknar att tappa känseln i tummarna efter spelande på mobilen. Jag får ta tag i det nån gång.

Dagens Höjdpunkt

Min älskling kommer hit snart! Jag är så lycklig! :-D

Ensam Hemma

Jaha nu är jag hemma. Hemma ensam. Ensam. Det är ju egentligen förbannat skönt, men jag kan inte njuta av det bara för att min livmoder protesterar. Jävla barnugn.

Jag ska svepa en dubbel treo och sedan göra mig lite mat sen ska jag städa och möjligtvis fara och köpa choklad. Mmmmmmarabou.

Har jag mycket att berätta? Det känns som att hela mitt liv står så stilla just nu att jag aldrig kan berätta nåt. Kanske att jag måste börja fundera över detta. Kanske det.

Tårar

Jag ligger i min säng och grinar. Grinar av sorg och glädje, och all detta på grund av Grey's Anatomy. Ni som ser programmet kommer att ligga och grina åt kvällens avsnitt, grina precis som jag gör just nu. Då kommer ni att förstå mig.

Nu ska jag på träning istället. Imorgon har jag helg, förutom ett litet utvecklingssamtal. Fyfan vad skönt.

Jajamen

Idag är det torsdag och imorgon är det fredag och på torsdag är det helg för vi är lediga på torsdag och fredag. Förvirrande?

Mitt liv funkar bra idag, om ni undrar vilket ni gör. Igår satt jag uppe till klockan elva för att bli färdig med mitt ARL FRA-arbete, men NU är det slut på allt det där! Nästa prov har jag inte förrän vecka 46 a lá franskaprov vilket är väldigt lätt att plugga till. Så, mitt liv funkar bra idag. Det kommer det att göra imorgon och i övermorgon och i överövermorgon och dagen efter det och dagen efter det. Och ett litet tag till efter det. Jajamen.

Pluggiskväll

Okej, här sitter jag på mitt rum och försöker plugga. Det går inte allt för bra eftersom mitt rum är för långt ifrån vårt nätverk så det är väldigt låg koppling hit in. Dessutom har jag datarygg som gör förbannat ont och chaite som luktar nejlika och jul som jag total har misslyckats med eftersom jag först gjorde det alldeles för starkt, sen tog jag för mycket honung i koppen sóch sen brände jag mig när jag smakade på det vilket har gjort till att jag har väntat för att det ska bli lite svalare men nu är det för kallt. Jag blir också så väldigt ofokuserad när det är söta små treåringar på Sjukhuset, kanal tre, som har leukemi. Det gör mig bara ledsen. 

Så min pluggande kväll går inte så himla bra just nu, men jag måste skärpa mig förbannat mycket. Inlämning senast 23.59 på ARL(arbetssätt & lärande)-rapportarbetet då jag skriver om FRA-lagen. Sen har vi matteprov imorgon som jag inte har hunnit träna så mycket på vilket gör mig väldigt frustrerad i stunden. Men jag ska inte stressa upp mig, då kommer jag istället bli deppo och inte orka plugga alls. Så, alltså, jag ska ha humöret uppe och gå och hälla ut mitt te nu. 

Värt att kolla

Gå in på Rerres blogg (melodies.blogg.se) och kolla på vår söndag tillsammans. Jag lovar, det är värt att kolla. 

Jag har bestämt mig

Klockan är 14.46 och jag har inte tagit tag i dagen än, även fast jag vaknade vid elva. Det känns surt. Funderar på att ta en promenad och sätta mig på den där verandan som Rerre har pratat om så länge, och skriva lite på FRA-lagsarbetet som ska vara inlämnat på måndag. Tar med mig lite varmchoklad och njuter i Norrlandshösten. Tittar på älven som rinner genom landet. Lyssnar på vinden, fåglarna och löven.

Helt plötsligt tog jag tag i dagen.

Jag satsar

Jag har inte tid med er, jag måste plugga och satsa på skolan! Försvinn härifrån!

Framtidsbilar

Min mamma har fått sin nya firmabil. Den är vit och alldeles, alldeles sprillans ny. Jag fick åka i den. Den ser ut som framtiden. Jag blev helt extas.

Så, vi har nu tre bilar. Två i familjen har körkort men vi har tre bilar. Hur miljövänligt känns det egentligen...?

Brist på kärlek

Jag saknar min Rebecka. Jag saknar Hästskovägen 15 B. Jag saknar kanelte och vaniljljus. Jag saknar Kisse-Mira. Jag saknar skitsnack. Jag saknar kärlek och vänskap. Gahh......

(Men jag måste säga att det var förbannat kul att träna idag.)

Godnatt kära värld.

Be Mine Now



Jag måste nog börja spara pengar, även fast den är 300 kronor billigare just nu på OnOff.

Veckoschema

Måndag: Plugga NK - träning klockan åtta
Tisdag: Plugga NK och matte - Trollflöjten klockan sju
Onsdag: Plugga ännu mer NK och matte - träning klockan åtta
Torsdag: Städa - plugga NK, kanske lite matte och ARL
Fredag: Plugga matte, ARL
Lördag: Plugga matte och ARL
Söndag: Plugga matte och ARL

Jag hatar mitt liv den här veckan.

Sköndag Söndag

Jag börjar känna att söndagsinläggen alltid är dom tråkigaste och dystraste av alla inlägg som skrivs resten av veckodagarna. Jag kan inte hjälpa det, på nåt sätt får jag en helt annan inställning till livet på söndagar. Inte mycket har gjorts idag; jag har läst, sett på How I Met Your Mother, ritat lite. (Gud, jag hatar att Idag-blogga.) Egentligen borde jag ha pluggat. Jag har NK-prov på fredag, ARL-rapport som jag inte alls har kommit igång med, ULS-redovisning och matteprov på tisdagmorgon nästa vecka. Jag kommer att bryta ihop och dö.

Just nu tänker jag inte göra någonting förutom att gå och lägga mig och sova så gott som jag aldrig någonsin gjort tidigare. God Natt!

Östra Gymnasium -82

Mina föräldrar har haft middagsgäster idag. Jag var inte hemma, jag var hos Kicki för att fira hennes födelsedag. När jag kommer hem så sitter mamma, pappa, mammas kompis och mammas kompis nya kille (antar jag) och tittar i deras gamla skolkatalog från Östra. De skrattar och kollar in alla gamla kompisar/pojkvänner/killar de varit i slagsmål med. De diskuterar vilka som bor kvar i stan, vilka som är gifta med vem och vilka som inte längre lever.

Allt jag kan tänka på är när jag kommer att göra samma sak. Men det jag mer tänker på är vilka som kommer att vara mina gamla kompisar jag inte längre håller kontakten med. Eller de gamla klasskompisarna som inte längre lever.

Jag blir lite längtansfull, men jag får också lite ont i magen.

Franskaprov

Jag hade nyss franskaprov och det gick ganska bra. Bara så ni vet.

Shopoholic



Jag har varit på stan i två dagar nu och satiken vad jag har shoppat. Förutom dessa två fynd har jag köpt ett shampo, en hårfärg, kajalpenna, skissblock, skisspennor och annan penna och trosor. Man får ett slags rus när man shoppar, man blir helt till sig! Men nu måste jag ta och lugna ner mig eftersom jag har handlar för över 850 kronor på två dagar. Inte riktigt i närheten av vad BlondinBella gör av med i månaden men för mig är det alldeles för mycket nästan! Så alltså, lugna ner mig ett tag nu...

(Posen känns på nåt sätt lite StyleByMats, men det var inte meningen. Skjorta till vänster Indiska och tisha till höger Gina Tricot. Ett X antal tjejer på Dragonskolan, Sveriges tredje störta gymnasieskola, har däremot precis denna tröja från Gina, men jag förstår ändå varför...)

Förresten, Grattis till min bästa vän Kina idag!

Besök på Midgård

Idag ska jag och Rerre gå på stan. Jag har slutat skolan, men hon har fortfarande lektion. Så då kom hon på idén att jag kunde komma till Midgård och vänta på henne. Så nu sitter jag här, och väntar på henne, på Midgårdstoaletten. Jag fick en hjärtattack när jag kom in hit. Fy helvette och satan vilken ren toalett. Det är den renaste toaletten jag har sett i hela mitt liv. En skoltoalett utan klotter. En skoltoalett som är så glänasande perfekt att jag skulle kunna bo här inne.

På Draggen är det äckligt att ens stå på golvet - med skor på! Helt seriöst, jag tycker det är vidrigt att ställa min väska på golvet. Men HÄR, här skulle jag kunna lägga mig ned. Kanske till och med att jag skulle kunna slicka litegrann. Så rent är det, så helvets jävla rent är det.

Jag kanske måste gå ut härifrån nu. Esteterna undrar väl om jag har stopp i magen.

(P.s Jag tar en bild och visar er sen!)

Saknad av det förflutna

Jag sitter på Dennis dator. Min dator är nere i mitt dataskåp och är oanvändande just nu. Men Dennis dator fick jag låna, snälla Dennis. Han har nåt slags tema som gör att nästan allt är blått och jag får huvudvärk av detta blåa sken.

Det är som på 90-talet när man hade blåa neonlysrör under bilen så att det lyste blått när man var ute och körde i natten. Ha ha! Åh 90-talet. Jag önskar att jag hade haft fler år att växa upp under på 90-talet. Med Backstreat Boys, Spice Girls, SClub7. Fucking Åmål, Mysteriet på Greve Holm, Seinfeldt. Allt var så fult och speciellt. Nu för tiden är ingenting speciellt. Allt är i en enda stor jävla hög bara. Jag saknar när allt var fult och speciellt. Jag saknar 90-talet.