Förlåt mig

Nu fick jag lite ångest för att jag skrev om det där... Jag vill inte skriva om kändisskvaller - även om det handlar om den Svenska Kungafamiljen. Jag vill bara skriva om musik, film och dagar som gör mig lycklig. Så jag ber om ursäkt.

Extrainsatta sändningar nyheter

För nu har det hänt något så viktigt som att självaste Kronprinsessan Victoria och pojkvännen Daniel har förlovat sig!

Jag tror inte att jag bryr mig särsklit mycket egentligen, men jag vill inte verka som en spydig liten fjortis så jag säger -

Grattis!

Nina Kinert

Lyssna och känn efter. Själv så bara älskar jag kvinnan.



Jag är nog inte ensam om detta

Inatt sov jag väldigt dåligt. Vet inte varför, jag brukar sova bra annars. Medan jag inte sov låg jag och längtade till sommaren. Jag har svårt för att erkänna att jag längtar till sommaren för jag bara älskar vintern så hemskt mycket. Men nu ska vi ta en sanningens ögonblick och berätta om sommaren.

Jag saknar att vara så galet snygg när man egentligen inte alls är särsklit snygg. Jag saknar att cykla till skolan utan att få ködskador. Jag saknar att vakna på morgonen, göra frukost och gå ut och sätta sig på altanen och bli bländad av ljuset. Jag saknar varmt sommarregn. Jag saknar all tid man har. Jag saknar att fara ner och äta glass på stan. Jag saknar att spela tennis i stugan med kusinerna. Jag saknar att vakna på morgon och tänka "vad kommer att hända idag?". Jag saknar varma sommarkvällar. Jag saknar att vi grillar nästan varje kväll.

Jag längtar till att vara sjutton, jag längtar till Peace & Love, jag längtar till sommaren.

Jag vet att jag är långt efter men jag har fått spotify


TETRIS

YEES SÅ JÄVLA ÄGD JAG LEDER ÖVER RERRE NU ÅÅÅÅÅHHH SÅ JÄVLA GÖÖÖÖÖÖTT

Bajsapa

Jag blev på myshumör när jag kom hem från skolan så jag skrev ett sms till Rerre.

   Till Rerre: På fredag efter skolan kan vi väl fara hem till dig och göra scones med blåbärssylt och philadelphia.
   Och sen på kvällen så köper vi naturgodis och hyr en jättemysig film och har sköna kläder på oss och jag stannar
   hos dig tills jag nästan somnar. :)


Tiden mellan det och att hon svarar så märker jag att hon har slagit alla mina rekord i Tetris på facebook och då blir jag irriterad.

   Från Rerre: Åh älskling!! :( Kan vi flytta hela det där paketet till lördag? Vi har föreläsning på eftermiddagen och
   sedanskulle jag träffa Anna på kvällen...:(


Detta gör mig bara lite mer arg så jag svarar

   Till Rerre: Det är lugnt för jag ångrade mig när jag såg tetris. Far åt helvette :)

Hela grejen slutar med att hon grinar och jag kallar henne tönt två gånger.

Karins Chokladkaka

Matteprov imorgon och franskaprov på fredag. Det enda som är dåligt med prov är att man måste plugga, och det är det tråkigaste och minst rogivande jag vet på denna jord. Med dessutom ett hus som är så varmt för att pappa bara älskar när det brinner och sprakar sådär extra av granved i kaminen så att det känns som att man har feber och med ett huvud som bara dunkar, dunkar, dunkar och en hals som värker så vidrigt mycket så går det sådär extra dåligt med pluggandet.

Mamma och jag bakade Karins Chokladkaka för att vi båda två skulle må lite bättre, men jag hade för höga förväntningar på kakan att jag blev lite besviken.

Jag måste kissa också.

Je quitte.

Min pappa är som lagom påhittig



Här är en drink han gjorde till mamma - med en miljövänlig istapp.

Alla Hjärtans Dag

Det brukar vara antingen eller. Antingen hatar man dagen - eller så älskar man dagen. Jag vet inte vilket hörn jag ska stå i, för mig är det inte en särsklit speciell dag. Däremot är just den här dagen, lördag 14 februari 2009, en väldigt fin dag. Det är ljust ute, snöigt, soligt och inte särskilt kallt. Min baksida ser ut ungefär såhär



Nu ska jag spela innebandymatch.

Vi hälsar även grattis till Helen som blir sjutton idag!

Fredag Den Trettonde

Det är självklart inte därför, men det är så galet typsikt att så fort det faktiskt är Fredag Den Trettonde så ska allt bara gå åt självaste helvette. Idag har jag    1.) Fått en ny dator eftersom min älskade inte orkade med mer igåreftermiddag. Tänkte när jag kom till skolan att det skulle ju datateknikerna fixa men dom visste lika lite som mig vad felet var. Istället fick jag en ny dator och eftersom det var min "turdag idag" (som den där datateknikern sa till mig för att han kunde fixa över mina skolarbeten och det var väl bra men han vägrade såklart att fixa över mina bilder för dom var inte skolrelaterade - FU). Tänkte inte så mycket på vad han sa eller gjorde, var bara gråtfärdig för att alla mina Lars Winnerbäck- och Sthlmsbilder skulle förbli borta för evigt.    2.) Jag hade valt Webbdesign som valbar kurs men fick besked om att den inte skulle finnas för att det var för få som hade valt den, så jag var tvungen att välja bort Bild och Form-kursen som jag hade sett fram emot.    3.) Märkte nu när jag kom hem att mina nyaste arbeten som jag behöver dessa veckor framöver för bland annat inlämningar, prov och redovisningar inte verkar finnas på min bajsiga nya dator och jag hatar mina datatekniker och jag hatar den här dagen.

Ska bli hårmodell

Jag ska vara hårmodell på Dragonskolans Hair 09 med min vän Maja som frisör. Skolan ska rsen östa om den snyggaste frisyren och Maja ska banne mig vinna! Däremot var jag lite nervös innan för jag trodde att hon skulle ge mig något värre än någon annan nåsning haft (typ ena sidan rakad, andra sidan permanentad med fastlimmade raka plastslingor som alla utom jag själv hade i lågstadiet i tusen olika färger) men istället ska jag få en pannlugg och bli svarthårig. Jag har förut haft båda sakerna så jag är inte särsklit rädd - tvärtom, jag är så galet taggad på hela grejen.

Såhär såg jag ut i sjuan i lugg men tro inte att jag tycker att bilden är världens charmigaste för det gör jag inte.



Såhär såg jag ut i åttan när jag var svarthårig och hade lugg. Jag är inte särskilt stolt över mig själv här heller.


Jag var dessutom supercool och spelade i band och allt.




Men nu jävlar Maja, bered dig på VINST.

Vilken grov tönt jag är innerst inne (längst ute not so much)

Elsa Billgren har blivit vän med mig på facebbok! Det här är det absolut coolaste jag varit med om någonsin!

Lovelovelove








Störd i själen

Jag är fortfarande arg. Det känns som att jag har tusen känslor inuti mig som jag bara vill ska komma ut men när jag sätter mig för att skriva händer det ingenting och jag har absolut ingen som helst lust till att måla på mina målningar som det känns som att dom aldrig kommer att bli färdiga i detta tempo och denna otid. Jag känner mig känslomässigt störd och vet inte vad jag ska göra med mig själv.

Så jag spelar tetris.

Arg och Lycklig, Less och Längtansfull

Jag har en musikfas. Lyssnar på massa nya låtar och lär mig massa nya texter. Jag tipsar er att lyssna på The Cure, för jag tycker dom är jättebra.

Dessutom spelar Lars Winnerbäck på Peace And Love i sommar och jag vill åka dit direkt, men jag vet innerst inne att det nog inte kommer att hända. Till Peace And Love kommer även Håkan Hellström, Slagsmålsklubben, Deportees, Kleerup, Lykke Li, Moneybrother och tusen andra artister.

Du och jag för att nån var full och
du och jag för våran skull och
du och jag för stämningen,
för den mjuka bedårande skymningen,
för isen som äntligen spruckit loss och
du och jag för oss


Idag är jag även arg. Arg på mig själv och mitt liv och mina val och mina dumma dagsrutiner. Jag blir arg när jag läser andras bloggar och tycker att dom skriver mycket bättre än mig och har det mycket bättre än mig. Mer kläder, mer fritid, mer pengar och mer kärlek. Jag fick höra om en kompis kompis som skulle till Berlin i veckan med sin kärlek och jag är så galet avundsjuk på henne.

Men jag vet inte vad jag ska göra åt mig själv.

Längtan har äntligen kommit

Nu mina vänner, har dagen D kommit.  Dagen som vi alla har längtat efter. Dagen som har varit planerad i fyra år. Dagen då jag får ta upp mina kompisar till Hemavan - ensamma utan föräldrar! Vi åker buss upp ensamma, är där ensamma, lagar mat ensamma, går till affären ensamma, åker från fjäll till fjäll ensamma, har hemma-afterski ensamma, ser Melodifestivalen ensamma, jag kan hålla på hur länge som helst.

Det enda ni behöver förstå är att den dagen har varit längtan itself - och nu jävlar åker vi!

Lyssna på låten och känn med oss. Ha de bra hemma i Bajsumeå!


Drömmer

Jag vill vara vuxen och bo i New York. Jag vill vakna upp i en egen lägenhet med ett stort fönster i vardagsrummet med världens finaste utsikt. Jag vill ha en garderob full med kläder och skor som bara fylls på med nya grejer varje dag. Jag vill gå till ett jobb som jag älskar att vara på och gå på lunch med mina bästa vänner som jag sedan går och shoppar med. Jag vill komma hem från jobbet till min lägenhet och sitta ute på balkongen och se när solen går ned och dricka vin. Jag vill klä mig fin med märkesklänning och märkesskor och gå ut och äta middag med mina vänner på de dyraste restaurangerna man kan hitta och komma in på de bästa klubbarna i stan för att sedan komma hem lagomt rund under fötterna och lägga mig i min dubbelsäng ensam för att sedan börja om nästa dag.

Varför är inte livet mer som i Sex And The City, The Hills och The City? Det skulle vara perfekt - utan all dramatik som dom har.






Ånej

Idag är jag sjuk och hemma i min soffa. När man är hemma såhär på vardagarna ensam så finns det ungefär bara en grej man vill göra - se på teve. Problemet är bara att det enda som visas på förmiddagarna en vardag är teveshop, Full Pott (varje gång jag ser ett sånt program nu för tiden så ser alla tjejer ut som hon som kräktes) och blandade låtar på Mtv.

Jag satt en stund och såg på teveshop där Heidi Klum satt och pratade om nån hudprodukt som var det bästa som hänt alla kvinnor i Usa med deras hemska hudproblem. En kvinna satt och visade bilder på före- efterbehandling av produkten och jag satt och skrattade för mig själv sa "Photoshooop". I vanliga fall brukar jag gå på alla dessa produkter med schampoon som inte skadar håret såsom vanliga schampoon gör eller en trasa som får upp allt smutsigt eller övriga köksprodukter - jag blir helt enkelt fixerad vid detta. Men idag var det något annat, denna produkt trodde jag inte på.

När dom visade själva produkten - Youthful Essences - fick jag en annan reaktion. Men det var bara för att vi faktiskt har en sån där hemma i badrummet.

Min mamma är lika naiv som jag själv är.

Nytt inlägg

MItt liv kommer att halvsuga fram till torsdag. Egentligen har jag ingen anledning för vi har inga prov, inga inlämningar, inga läxor och jag sticker iväg till bergen på torsdag eftermiddag. Men mitt liv kommer i alla fall halvsuga.

Idag har jag ont i halsen, som jag haft sen julas, och så ont i nacken att jag vill döda mig själv. Jag har inte tränat sen måndag förra veckan och jag vet inte hur länge till jag orkar stiga upp på morgonen längre.

Jag förstår även att det måste vara oerhört tråkigt att läsa vad ajg skriver om, men jag har inget annat att göra fram tills How I met Your Mother-avsnittet är hemladdat. I vilket fall som helst ber jag om ursäkt.